Železo

Pomanjkanje železa je najpogostejši vzrok za slabokrvnost

Železo je mineral, katerega pomanjkanje lahko v telesu povzroči slabokrvnost. Železo je bistven za nastanek hemoglobina - to je krvni pigment, ki je zadolžen za transport kisika v krvi. Ljudje s pomanjkanjem železa v krvi se hitro utrudijo, ker jim v telesu primanjkujen kisika.  

 

Železo in slabokrvnost

železo slabokrvnostPomanjkanja železa je najpogostejši vzrok za slabokrvnost. Železa nam lahko primanjkuje zaradi kroničnih krvavitev, pomanjkanja železa v prehrani, motene asorbcije železa iz prebavil ali povečane potrebe organizma po železu (nosečnost, športna aktivnost). Slabokrvnost je lahko tudi posledica pomanjkanja najpomembnejših vitaminov skupine B, še posebej folne kisline in vitamina B12 - ta sta bistvena pri nastajanju rdečih krvničk, ki vsebujejo hemoglobin.

 

 

Kje dobiti železo?

Železo boste našli v mesu in zelenjavi, bogati viri so jetra, jajca in cela zrna žit. Neorgansko železo, ki se težko absorbira, dobimo v zelenolistni in temnordeči zelenjavi (rdeča pesa, rdeče zelje, suho sadje, fižol). Povprečna raznovrstna prehrana človeka vsebuje 12 do 15 mg železa na dan. Ta količina odraslemu moškemu več kot zadošča. Ženske potrebe po železu pa so večje, saj ženske veliko železa izgubijo zaradi menstruacije. Mladim ženskam priporočajo 12 mg železa na dan.

 

Kaj zmanjšuje asorbcijo železa?

  • Kava, čaj in ostale pijače s kofeinom.

  • Pretiran vnos hrane, ki je bogata z vlakninami

  • Omejite vnos kalcija oziroma dodatke kalcija jemljite ločeno od dodatkov železa.

  • Paradižnik, mineralna voda, mlečni izdelki, kava in črni čaj.

 

Preberite še članke:

Kako prepoznamo sindrom kronične utrujenosti?

Jabolko je odličen antioksidant!

Hranilna vrednost testenin.

 

 

Tiskalniku prijazno

 

© Vitamin - poskrbite za svoje zdravje!

 

Poskrbite za svoje zdravje! Živite zdravo življenje!