Vitamin C

Vitamina C ni v telesu nikoli preveč

Vitamin C je edini vitamin, ki ga ne moremo zaužiti preveč. V telesu vitamin C prevzema številne zaščitne funkcije. Sodi med antioksidante, ki ščitijo tkiva pred poškodbami. Deluje protivnetno, sodeluje pri uničevanju strupov, ki pospešujejo nastanek raka, krepi imunski sistem, spodbuja delovanje vitamina E, pomaga izrabljati železo, vpliva na delovanje ščitnice, je odličen pomočnik pri hujšanju ...

 

vitamin c pomaranča

Naloge vitamina C

Vitamin C v telesu prevzema številne zaščitne funkcije. Preprečuje številne oblike raka, pospešuje celjenje ran, zvišuje dobri holesterlol HDL, pomaga pri krepitvi imunskega sistema, znižuje previsok krvni tlak, je odličen lovilec prostih radikalov, ki so povzročitelji številnih bolezni. Prav tako spodbuja razgradnjo maščob ter ščiti žile. Znan je po tem, da preprečuje, da bi LDL holesterol oksidiral in se nalagal v žile.

 

 

Kje dobiti vitamin C?

Najboljši vir tega vitamina sta surova sadje in zelenjava. Daljša je pot dadja in zelenjeve na trga in dlje ležita v hladilnicah, manj vitamina C (in tudi ostalih vitaminov) vsebujeta. Največ vitamina C boste našli v:

 

živilo miligrami (na 100 g)
kivi 36,7
pomaranča 35,4
limonin sok 28,2
maline 27,7
zelje 23,6
svinjska jetra 22,2
krompir 18,0
paradižnik 16,9
jabolka 8,8

 

viri vitamina cDnevna doza vitamina C

Priporočljiva dnevna doza vitamina C je 150 mg, lahko pa si ga privoščite tudi od 1 do 3 g na dan. Vitamina C ne moremo zaužiti preveč. Če se to zgodi, ga v 24 urah izločimo s sečem. Ledvice zadržijo (skladiščijo) del vitamina C (3 do 5 gramov).

 

Povečane dnevne potrebe

Dnevne potrebe po vitaminu C se povečajo v naslednjih primerih:

  • Prehlad in razna obolenja: v času gripe in prehladov je povečana potreba

  • Kajenje: vsaka cigareta nam odvzame do 30 mg vitamina C

  • Stres: stresne situacije so velik "požiralec" vitamina C.

  • Nepravilna prehrana: napačno in prekomerno prehranjevanje v telesu sproži veliko škodljivih prostih radikalov. Vse to močno povečuje porabo vitamina C.

 

Odličen pomočnik pri hujšanju in uravnavi telesne teže

Ljudje s povečano telesno težo pogosto trpijo za pomanjkanjem vitamina C. Noradrenalin, adrenalin in kortizol so hormoni, ki nastajajo pod vplivom vitamina C in imajo velik vpliv na vitkost. Prav tako pomaga vitamin C iz beljakovinskega gradnika lizina ustvarjati karnitin.

 

Vitamin C pomaga celiti rane

Raziskave so pokazale veliko prisotnost vitamina C v samem središču sveže rane. To kaže na to, da je pri tvorbi novega veznega tkiva iz kolagena vitamin C nepogrešljiv.

 

Preberite še članke:

Bolezni, zdravstvene težave in tegobe.

Kronična utrujenost.

Rekreacija, gibanje, telesna vadba, športna aktivnost

 

 

Tiskalniku prijazno

 

© Vitamin - poskrbite za svoje zdravje!

 

Poskrbite za svoje zdravje! Živite zdravo življenje!